Paris dag 3đŸ‡«đŸ‡·

Hej!
Började morgonen med croissanter som igĂ„r. Sedan stack vi in mot centrum (NotreDame) vi sĂ„g denna gĂ„ng de smĂ„ ”monstren” som sitter pĂ„ taket. Vi gick runt i staden dĂ€r de hade marathonlopp sĂ„ det var nĂ€st in till omöjligt att komma över vĂ€gen till musee Louvren.
VÀl vid Louvren sÄ fick vi gÄ in helt gratis! Det var mycket folk men vi fick en selfie med Mona Lisa, foto av franska revolutionen och sÄ en bild av Venus. Helt okej alltsÄ för att flumma igenom ett helt enormt muséum.
PÄ vÀgen ut fick vi smaka pÄ nÄn otroligt god choklad i en affÀr.
Det var alltsÄ sommarvÀrme idag med 24 grader varmt sÄ vi gick barbenta. Mina ben fick lysa upp vÀrlden ett tag med sin blekhet. Vi gick runt i de affÀrer som hade öppet. Ett par jeans och en t-skjorta frÄn zara blev det och sÄ 2 baskrar och ett halarmÀrke.
Vi gick sen runt och sÄ hoppade vi pÄ hop on hop of bussen och Äkte runt hela staden. Konstaterade att folk inte alls kan köra hÀr. Det Àr ca 8 filer pÄ vissa gator och folk byter fil hur de vill. Biltutan tutar konstant och man blir bara stressad av att fokusera pÄ hur de kör.
Senare hittade vi nĂ€ra NotreDame en slags ”gamla stan” eller iaf liknade det Stockholms gamlastan.  Riktigt mysigt. Sen blev det 3 rĂ€tters middag i en fransk restaurant. JAG smakade pĂ„ en halv snigel! Kan inte förstĂ„ att jag gjorde det, i min smak var den nog inte men jag vĂ„gade!
Sen blev det lite inköp i mataffÀren bl.a. hittade jag en liten flaska Fiji vatten, blev sÄ lycklig!
Sitter nu i hotellrummet och planerar vÄr sista dag i denna stad.
Instagrambilder: mickis98

Kommentarer

PopulÀra inlÀgg