Hemresan 🇫🇮

Hej!
I morse vaknade vi tidigt och gick snabbt ner för att checka ut och äta frukost. Rekommenderar varmt clinknoord hostellet i Amsterdam! Super trevlig personal och bra utrymmen.
Sen begav vi oss med tåg till flygplatsen. Ett måste för mig var starbucks. Så en pumpkin spice frappuchino blev det. Denna gång blev mitt namn ”Jamaica” (nästan starbucks, nästan)
Vi åkte sen vidare till Oslo där vi befann oss i 2 timmar. Vi hamnade också att gå genom tullen.
Riktigt trevliga människor de där norskarna! Köpte såklart en flagga och ett halarmärke där. Dessutom åt jag en räksmörgås för över 10€ den var inte ens god!
Väl på flyget så trodde flygvärdinnan att vi pratade finska och vi årkade inte annat så vi spelade bara med😂
Kl. 17.05 var vi äntligen i Helsingfors. Vi packade snabbt om och köpte regionsbiljetten. Ett mirakel att allt rymdes!
Vi tog närtåget till järnvägsstationen och jag njöt verkligen av den finländska luften, att ingen knuffades, avståndet mellan folket och ingen som försökte prata med en eller rökte droger. T.o.m. att vrkvinnan inte kunde svensk njöt jag av! Så otroligt skönt att vara på hemmaplan igen! Älskar Finland❤️
Sen skildes jag och Irene åt och jag tog kollektivtrafiken till momi och mofas💕 här har man fått i sig mat och pratat en massa. Har dock ennu mer saker att ta med hem men om jag inte tänkt fel så borde jag få hem allt🙌🏻
Så tacksam för denna resa! Har varit riktigt bra och att få uppleva detta med en av mina närmaste vänner är ännu bättre👌🏻
Är så ofattbart tacksam för mitt eget hemland. Vi har det bra ställt här! Man fick en ny syn på världen helt enkelt efter en sådanhär resa.
I morgon bär det av norrut🇫🇮

Kommentarer

Populära inlägg